Pyöräsuunnistuksen mc-viestistä toinen ja neljäs sija

Suomen pyöräsuunnistajien ykkösjoukkue sijoittui maailmancupin sekaviestissä toiseksi ja kakkosjoukkue neljänneksi. Ykkösjoukkueessa ajoivat Marika Hara, Tuukka Turkka ja Jussi Laurila. Kakkosjoukkueen muodostivat Ingrid Stengård, Pekka Niemi ja Juho Saarinen.

Kisan voitti Tsekin ykkösjoukkue, jossa ajoivat Barbora Chudikova, Jan Lauerman ja Jiri Hridil. Itävalta sijoittui kolmanneksi. Suomen ykkösen ero voittajaan oli lopulta noin puolitoista minuuttia.

Sekaviesti oli ensimmäistä kertaa maailmancupin ohjelmassa. Suomen maajoukkueen valmentaja Mika Tervala piti kokeilua onnistuneena.

– Tämä oli mielenkiintoinen kokeilu. Jokainen joukkue sai itse päättää, mille osuudelle naisen asettaa. Me lähdimme matkaan sillä taktiikalla, että naiset aloittivat, ja pystyivät hyödyntämään heikompia miehiä alkumatkalla, kertoi Tervala kisan jälkeen.

Ensimmäisen osuuden jälkeen Suomen ero kärkeen oli noin kymmenen minuuttia. Tuukka Turkka nosti suomen sijoitusta neljänneksi ja Jussi Laurila ajoi koko viestin nopeimpia osuuksia nostaen Suomen ykkösjoukkueen kärkitaisteluun. Kakkosjoukkueen ankkuri Saarinen nosti joukkueensa sijoitusta vielä maalisuoralla, kun edellä ajanut Venäjän ankkuri ajoi väärään maaliin.