Timo Peltola jatkaa Suunnistusliiton valtuuston johdossa

Suunnistusliiton liittokokous valitsi lauantaina Hämeenlinnassa pidetyssä kokouksessaan vuorineuvos Timo Peltolan jatkamaan liittovaltuuston puheenjohtajana. Peltolan valinta seuraavalle 3-vuotiskaudelle oli yksimielinen. Lisäksi liittokokous valitsi valtuuston jäsenet vuosille 2011-14.

Suunnistusliiton liittovaltuusto vahvisti kokouksessaan liiton tilinpäätöksen vuodelle 2010. Vuosi kului taloudellisesti suunnitellusti, sillä tilinpäätös oli 6000 euroa ylijäämäinen. Myös muuten suunnistusvuosi 2010 sujui mainiosti, josta esimerkkinä kansainvälisen menestyksen lisäksi SM-kilpailujen ja kuntorastien osallistujamäärän nousu sekä tv-näkyvyyden kasvu.

Liittovaltuusto keskusteli myös tämän vuoden taloustilanteesta, sillä opetus- ja kulttuuriministeriön Suunnistusliitolle myöntämä perusavustus oli 85 000 euroa odotuksia pienempi.

–  Joudumme tarkastelemaan budjettia uudelleen ja teemme pieniä leikkauksia toiminnasta suunniteltuun nähden. Pyrkimyksenä on kuitenkin se, että seuroille menevä karttarahan osuus ei pienene eivätkä urheilijoiden omavastuuosuudet kasva, linjasi toimitusjohtaja Mika Kulmala.

Suunnistusliiton lähivuosien suurimman taloudellisen investoinnin eli uuden tietojärjestelmän ensimmäinen vaihe otettiin käyttöön maaliskuun alussa. Kokonaan tämä  kilpailutoiminnan ilmoittautumis-, ranki- ja maksupalvelut kattava järjestelmä otetaan käyttöön loppuvuodesta. Järjestelmä nopeuttaa ja helpottaa monia seurojen ja yksittäisten suunnistajien toimintoja liiton ja kisajärjestäjien suuntaan.