Suunnistuksen maailmancupjoukkue nimetään 12.6.

Viikonloppuna 8.–10.6. Tampereella katsastetaan Sveitsin maailmancupin osakilpailuja varten, jotka kilpaillaan 23.–24.6. St. Gallenissa. Perjantain sprinttikisa on samalla MM-katsastus.

Katsastusten kanssa samaan aikaan kilpaillaan sotilaiden MM-suunnistuksissa Tanskan Aalborgissa 10.-11.6. Siellä maailmancupnäyttöjään antavat viime vuoden MM-edustajista Tero Föhr, Jarkko Huovila ja Olli-Markus Taivainen. Sotilaskolmikon lisäksi Tampereen katsastuksista puuttuvat kärkinimistä Minna Kauppi ja Pasi Ikonen.

– Kauppi on jo maailmancup- ja MM-lippunsa ansainnut ja harjoittelee parhaillaan Pohjois-Suomessa, kertoo maajoukkueen päävalmentaja Juha Taini.

– Ikosen sairasteltua sekä ennen että jälkeen EM-kilpailuiden olemme sopineet rakentavasta harjoitusjaksosta tässä vaiheessa. Ikonen harjoittelee parhaillaan kahden viikon leirillä Ylläksellä ja saattaa viikonvaihteessa osallistua harjoitusmielessä Tornionlaakson Rastipäiville, kertoo Taini.

Aikuisten maailmancupjoukkue nimetään 12.6. Lisäksi Suunnistusliitto  nimeää tuolloin joukkueen opiskelijoiden MM-rasteille, jotka kisataan Espanjan Alicantessa 2.-6.7.