Nuorten MM-katsastusten kilpailukutsu julkaistu

Nuorten MM-katsastusmatka Tsekin Olomouciin 2.–6.6.2013

KILPAILUKUTSU

Sarjat ja osanottomaksut:
H20 ja D20 (50 €). Osanottomaksuun sisältyvät molempien päivien kilpailut ja mallisuunnistukset. Molempien päivien kilpailut ovat nuorten MM-katsastuksia.

Osanotto-oikeus:
Katsastukset ovat avoimet. Molemmissa sarjoissa on kuumat ryhmät, joihin SSL:n valmennusjohto valitsee 15 kilpailijaa. Kuumat ryhmät arvotaan sarjojen loppuun. Liiton järjestämälle katsastusmatkalle kutsutaan Pohjola-ryhmän lisäksi enintään 11 urheilijaa (ks. kohta Katsastuksen matkajärjestelyt).

Maasto:
Katsastukset juostaan nuorten MM-kisamaastojen (keskimatka ja pitkämatka) tyyppimaastoissa. Keskimatkan maasto on rinnemaastoa, jossa on paikoin pienipiirteisiä kivikkoalueita ja kasvillisuuden vaihteluja. Pitkä matka kilpaillaan ”mannermaisessa” maastossa, jota leimaa suuret korkeuserot ja tiheä polkuverkosto. Piikkareiden käyttö on sallittu.

Alustavat matkat ja arvioidut voittoajat:

Ti 4.6. keskimatka
Ke 5.6. pitkä matka

Kartta:
Tiistain keskimatkan kilpailussa 1:10 000, käyräväli 5m. Vanha kartta: Pulčínské skály.
Keskiviikon pitkänmatkan kilpailussa 1:15 000, käyräväli 5 m. Vanha kartta: Boudy.
Rastimääritteet on painettu karttaan ja ne on saatavilla myös irrallisena.

Harjoituskieltoalueet:
Pulčínské skály ja Boudy. Alueet ovat harjoituskiellossa 6.6. asti.

Katsastuksen matkajärjestelyt:
Suunnistusliiton valmennusjohto valitsee järjestämälleen MM-katsastusmatkalle 15.5. mennessä yhteensä 24 urheilijaa. Pohjola-ryhmäläisten lisäksi urheilijat valitaan aikaisempien näyttöjen sekä kevään näyttökilpailujen (eSprint, FinnSpring, Prisma-rastit) perusteella. Katsastusmatka toteutetaan lentäen reitillä Helsinki-Praha-Helsinki. Menolento Helsingistä on sunnuntaiaamuna 2.6. ja paluulento torstaina 7.6. Suunnistusliitto vastaa majoitusjärjestelyistä, ruokailuista ja kuljetuksista. Katsastusmatkan hinta on Pohjolaryhmäläisille 400 € ja muille 650 € sisältäen osanottomaksut. Suunnistusliitto laskuttaa osallistujia katsastusten jälkeen.
Katsastusmatkalle valittu urheilija sitoutuu ottamaan valitsemansa vakuutusyhtiön matkavakuutuksen. Mikäli urheilija peruuttaa matkan sairauden tms. vuoksi, vastuu häntä koskevista peruuttamattomista ja hyvittämättömistä kuluista on urheilijalla. Suunnistusliitto laskuttaa kulut urheilijalta, urheilija puolestaan vakuutusyhtiöltään. Urheilija hankkii korvaushakemukseen tarvittavat liitteet, esimerkiksi lääkärintodistuksen.
HUOM! Katsastukseen voivat MM-katsastusmatkalle valittujen lisäksi ilmoittautua myös muut osallistumisoikeuden omaavat ja harkintapaikoilla katsastukseen pyrkivät urheilijat. Näiltä osin matka- ja majoitusjärjestelyt tulee hoitaa omatoimisesti. Helpointa on majoittua SSL-katsastusryhmän kanssa samoissa edullisissa majoituspaikoissa täysihoidoilla. Tiedustelut ja majoitusvarauksetmarkus.lindeqvist(a)suunnistusliitto.fi.

Ilmoittautumiset:
Ilmoittautumiset ja MM-katsastusmatkan vahvistukset sähköpostitse Markus Lindeqvistille 19.5. mennessä osoitteella markus.lindeqvist(a)suunnistusliitto.fi.

Leimausjärjestelmä:
Sport Ident. SI-tikut vuokrataan kisajärjestäjiltä. Mikäli urheilija käyttää kilpailuissa omaa SI-tikkua, numero tulee ilmoittaa ilmoittautumisen yhteydessä 19.5. mennessä.

Opastus ja kuljetukset:
Kisakeskuksiin ei ole opastusta. Keskimatkan kilpailualueen koordinaatit Google Maps: 49.221353,18.078947.
Pitkän matkan kilpailualueen koordinaatit Google Maps: 49.578609,16.805477. Kilpailukeskusten tarkat sijainnit ilmoitetaan myöhemmin. Suunnistusliiton järjestämälle matkalle valituilla on kuljetus majoituksesta kisakeskukseen.

Lähdöt:
Ensimmäinen lähtö keskimatkalla klo 10.30. Lähtökynnys on ylitettävä klo 10.45! Pitkän matkan ensimmäinen lähtö klo 10.00. Lähtöväli on keskimatkalla 2 minuuttia ja pitkällä matkalla 3 minuuttia. Kilpailuissa on kuumat ryhmät, jotka valitaan H/D20- ja H/D18-sarjojen online-rankien 27.5. tilanteen mukaan. Kuumaan ryhmään valitaan 15 kilpailijaa/sarja. Kuumat ryhmät arvotaan sarjojen loppuu.

Kilpailunumerot:
Kilpailussa käytetään kilpailunumeroita. Keskimatkan numeron saa lähtökynnykseltä ja pitkän matkan lähtöpaikalta.

Mallisuunnistus:

Pitkän matkan mallisuunnistus järjestetään sunnuntai-iltapäivällä 2.6. (Spletený vrch) ja keskimatkan mallisuunnistus maanantaina 3.6. kilpailualueen viereisessä maastossa. Tarkemmat tiedot näistä ilmoittautuneille.

Pesu:
Kilpailukeskuksissa ei ole pesumahdollisuutta.

Palkinnot:
Kisoissa on palkintona MM-kisapaikat.

Järjestäjä ja toimihenkilöt:
Katsastusten järjestelyjä tukevat nuorten MM-kisajärjestäjät. Ratamestareina toimivat MM-kisojen ratamestariryhmän jäsenet. Ratavalvojina toimivat Markus Lindeqvist ja Jarno Parkkinen.

Tiedotus:
Kilpailujen tulokset julkistetaan Suunnistusliiton sivuilla kilpailuiden jälkeen. Nuorten MM-joukkue (6+6) julkistetaan viimeistään 12.6.2013.

Tiedustelut:
Markus Lindeqvist, markus.lindeqvist(a)suunnistusliitto.fi, p. 044 363 5082.