Taini harmitteli virheitä

Suunnistusmaajoukkueen päävalmentaja Juha Taini iloitsi MM-keskimatkan jälkeen Saila Kinnin seitsemännestä sijasta. Se jäi Italian MM-kisojen parhaaksi suomalaissijoitukseksi henkilökohtaisilla matkoilla.

– Kinni otti uransa parhaan MM-sijoituksen ja siihen pitää olla tyytyväinen. Muut tekivät liikaa virheitä, eikä saatu toivotua tulosta. Olemme näissä maastoissa suunnistaneet aikaisemmin paremmin, nyt ei saatu hommaa raiteilleen, harmitteli Taini isoja virheitä.

Päävalmentaja muistutti, että parantamisen varaa jäi.

– Liikaa tuli isoja virheitä ja useita. Emme saaneet teknisesti onnistunutta kisaa tänään Kinniä lukuunottamatta.

MM-kisat Italiassa päättyvät lauantaina viestiin. Suomen mitalitili on vielä avaamatta. Viestikolmikot ilmoitettiin perjantai-illalla. Suomen naisten viestijoukkue on alustavasti Sofia Haajanen, Saila Kinni ja Minna Kauppi ja miesten Mikko Sirén, Pasi Ikonen ja Mårten Boström, mutta päävalmentajan mukaan muutoksia saattaa vielä tulla ennen lauantain starttia.

– Esimerkiksi Kaupin osalta tilanne on vielä auki. Tutkimme vielä keskimatkan väliaikoja ja lopullinen viestijoukkue lyödään lukkooon aamulla. Meiltä uupuu vielä mitali. Yritetään se saada pois viestistä, suunnitteli Taini keskimatkan jälkeen.