Laadukkaasti toteutetut Hippo-suunnistuskoulut kannustavat lapsia ja perheitä liikkumaan ja tarjoavat mahdollisuuden tutustua suunnistuksen maailmaan. Viime kesänä Hippo-suunnistuskoulun toteutti 57 seuraa yhteistyössä 33 paikallisen Osuuspankin kanssa.
Lue Toimi näin -ohjeesta, miten seura saa tunnetun Hippo-brändin käyttöönsä. Nyt on hyvä aika olla yhteydessä oman paikkakunnan osuuspankin markkinoinnista vastaavaan henkilöön ja sopia yhteistyöstä tulevalle kesälle. Kun yhteistyöstä on sovittu pankin kanssa, Hippo-brändi ja -materiaalit ovat maksutta seurojen käytössä.
Lue Hippo-koulun ohjeesta, mitä asioita laadukkaan suunnistuskoulun toteutuksessa tulee huomioida.
Kokemukset Hippo-yhteistyöstä ovat sekä pankkien että seurojen taholta olleet hyvin myönteisiä. Seurat ovat olleet tyytyväisiä yhteistyömallin helppouteen ja yhteistyön kautta saamaansa materiaaliin. Hippo-tunnus on koettu isoksi markkinointivaltiksi. Pankit ovat olleet tyytyväisiä näkyvyyteensä ja materiaaleihin. Erityisesti pankit ovat kiittäneet hyvin järjestettyjä ja organisoituja suunnistuskoulutapahtumia.