Valtakunnallinen yläkoululeiritys Kisakalliossa

Kisakallion Urheiluopisto käynnistää syksyllä 2016 mittavan yläkouluvalmennuksen ohjelman tavoitteellisesti urheiluun suuntautuneille nuorille. Valtakunnallinen yläkoululeiritys on osa Suomen Olympiakomitean urheiluakatemiaohjelmaa.

Suunnistus on mukana Kisakalliossa järjestettävässä avoimessa valtakunnallisessa leirityksessä tarjoten valmennusta ensisijaisesti 8–9-luokkalaisille (2001 ja 2002 syntyneet) tavoitteellisille suunnistajille. Lajivalmennus toteutetaan yhdessä Suunnistusliiton ja muu valmennus yhdessä Pääkaupunkiseudun Urheiluakatemian (URHEA) ja Turun Seudun Urheiluakatemian kanssa. Syksyllä käynnistyvään leiritykseen ilmoittautuminen on myöhemmin keväällä ja siitä uutisoidaan erikseen. Ilmoittautuminen koskee yhden lukuvuoden leiritystä.

Yhteistyöverkoston keskeisimpiä tehtäviä on huippu-urheilijoiden ja huipulle pyrkivien urheilijoiden valmennuksen tukeminen ja tehostaminen sekä urheilijoiden opiskelun tukeminen.

Kisakallion Urheiluopisto tarjoaa erinomaiset olosuhteet päivittäiselle harjoittelulle, hyvät valmennuksen tukipalvelut sekä monipuolista tukea opintojen suunnitteluun ja toteutukseen.

Yläkoululeirityksen pilotti 25.–27.4.

Yläkoululeirityksen pilottileiri järjestetään Kisakalliossa 25.–27.4. FinnSpring-viikonlopun jälkeen. Pilottileirillä nuorilla urheilijoilla ja heidän vanhemmillaan on mahdollisuus tutustua syksyllä alkavan leirityksen konseptiin. Huhtikuun leirille osallistuminen ei velvoita osallistumaan varsinaiseen leirityskokonaisuuteen.

Pilottileirillä nuoria sparraavat mm. nuorten maailmanmestari Topi Raitanen, nuorten olympiavalmentaja Antti Örn sekä valmennuspäällikkö Petteri Kähäri.

Varaa paikkasi pilottileirille heti, sillä paikkoja on rajoitetusti! Ilmoittautua voit Kisakallion Urheiluopiston sivujen kautta 18. huhtikuuta mennessä! Linkki alla.

PILOTTILEIRILLE LMOITTAUTUMINEN

Lisätietoa yläkoululeirityksestä