Suunnistusvalmennusseminaari 2017

Suunnistusliiton valtakunnallinen Suunnistusvalmennusseminaari ja Nuori Suunta –ohjaajatapaaminen järjestetiin Kisakallion urheiluopistolla Lohjalla 27.-29. tammikuuta 2017.

Perjantaina ja sunnuntaina kuultiin  Olav Lundanesin, Emily Kempin, Kirsi Nurmen ja Mårten Boströmin alustukset  erilaisista harjoitusympäristöistä, seuratoimintakulttuureista sekä suunnistusvalmennuksen toimintatavoista. Alustusten jälkeen käytiin Olli-Pekka Kärkkäisenjohdolla paneelikeskustelu aiheesta ”Mitä voimme oppia muilta ja muualta?”

Seminaarin lauantain aiheena oli uusi Vauhtia! Taitoa! Kanttia! suunnistajan polun eri ikäkausien linjaukset ja tavoitteet nuoruudesta huipulle. Aiheeseen alustuksen antoi teoksen tehnyt Janne Salmi. Ryhmätöissä seminaarin osallistujat pääsivät jakamaan ideoita ja ajatuksia arkivalmennuksen sisällöistä ja toimintatavoista.

Seminaarin osallistujat pääsivät myös itse suunnistamaan ja seuraamaan maajoukkueen harjoitusta sekä kuulemaan huippuseuraprojektin käynnistymisestä.

Valmennusseminaarin materiaalit

Suunnistusvalmennusseminaarin ohjelma 2017 (pdf)
Olli-Pekka Kärkkäinen: Terveiset suunnistusvalmentajille
(Lahden MM-hiihtojen mainosvideo)
Olav Lundanes: Mitä voimme oppia muilta ja muualta?
Emily Kemp: Mitä voimme oppia muilta ja muualta?
Kirsi Nurmi: Mitä voimme oppia muilta ja muualta?
Mårten Boström: Mitä voimme oppia muilta ja muualta?
Janne Salmi: Vauhtia! Taitoa! Kanttia!
Olav Lundanes: How I became a World Champion?
Katri Lindeqvist ja Katja Kyckling: Seuravalmennuksen kehittäminen

Ryhmätöiden yhteenvedot (teemoiteltu ryhmien muistiinpanoista)
Ryhmätyö 1: Valintavaiheen seuravalmennus
Yksilötyö 1: Mitä vien  seuravalmennukseen?
Ryhmätyö 2: Huippuvaiheen seuravalmennus / maajoukkueurheilijat
Ryhmätyö 2: Huippuvaiheen seuravalmennus / valmentajat
Ryhmätyö 3: Huippuseuraprojekti

Lataa tästä Vauhtia! Taitoa! Kanttia! opas (pdf 3,2Mt)

suunnistusvalmennusseminaari-2017

Suunnistusvalmennusseminaarin hinta on 190 euroa sisältäen ohjelman,  seminaarimateriaalin, ohjelmaan kuuluvat iltapäiväkahvit  sekä täysihoitomajoituksen 2-3 hengen hotellihuoneessa. Seminaariohjelmaan on mahdollista osallistua myös ilman majoitusta ja ruokailuja. Päivähinnat pitävät sisällään ohjelman lisäksi seminaarimateriaalin ja iltapäiväkahvit – ei ruokailuja. Perjantain ilta- ja sunnuntain aamuohjelman hinta on 20 euroa, lauantaipäivän 50 euroa.

Peruutukset 25.1. mennessä, jonka jälkeen ilman lääkärintodistusta tehdyistä peruutuksista veloitetaan 100%.  Peruutukset Suunnistusliitto Katri Lindeqvist, katri.lindeqvist(a)suunnistusliitto.fi

Valmennusseminaarin ohjelma
Ohjaajatapaaminen

Ilmoittautumislomake
Ilmoittautuminen päättyi 12.1.2017.

Tiedustelut:  huippu-urheilupäällikkö Katri Lindeqvist, p. 044 323 6657, katri.lindeqvist(a)suunnistusliitto.fi

Nuori Suunta ohjaajatapaaminen la 28. – su 29. tammikuuta

Ohjaajatapaamisen teemoina ovat suunnistajan eri ikäkausien linjaukset ja tavoitetasot, motorisen taidon oppiminen, ilo, innostus ja yhteistyö. Aiheiden alustajina/vetäjinä ovat Janne Salmi Turun seudun urheiluakatemiasta (yhteinen osio valmennusseminaarin kanssa), Jussi-Pekka Kinnunen Kisakallion urheiluopistolta, Teemu Kantelinen Hyvinkään Rastista ja Anna Ojapalo Lynxistä. Ohjaajatapaaminen on tarkoitettu kaikille lasten ja nuorten ohjaamisesta kiinnostuneille.

Viikonlopun ohjelma koostuu luennoista, keskusteluista, käytännön harjoituksista, seuraesimerkeistä, yhdessäolosta ja virkistäytymisestä. Päivien aikana pääsee tutustumaan muiden seurojen toimintaan, ohjaajiin ja valmentajiin. Kisakalliossa järjestetään suunnistuksen superviikonloppuna myös maajoukkueiden leirejä. Valmennusseminaarin ja ohjaajatapaamisen yhteisenä aiheena on suunnistajan eri ikäkausien linjaukset.

Ohjelma, hintatiedot ja ilmoittautumislomake:

Valmennusseminaari

Ohjaajatapaaminen

Ilmoittautumiset molempiin tapahtumiin päättyvät 12.1.

Iloa, innostusta ja osaamista Kisakallion viikonlopusta – lähde sinäkin mukaan!