Avoimet Suunta Huipulle valmennusleirit

Suunta Huipulle leirit ovat liittojohtoisia 15-20 -vuotiaille nuorille tarkoitettuja avoimia valmennusleirejä. Kohderyhmänä ovat tavoitteellisesti harjoittelevat nuoret, jotka ovat asettaneet tavoitteekseen huippusuunnistuksen. Leirit keskittyvät ensisijaisesti laadukkaaseen ja tavoitteelliseen lajitaitoharjoitteluun. Suunnistajan polun ikävaiheen tavoitteet myös muilla osa-alueilla ovat mukana ohjelmassa käytännön tasolla ja luennoilla.

SuHu-leireillä keskitytään suunnistustaidon opettamiseen ja taitovalmennukseen suunnistajan polun nuoruusvaiheen mukaisin teemoin (suunnistajaksi kasvaminen, tavoitteeksi huippusuunnistus): suunnistusajattelun ja hahmotuskyvyn kehittäminen, rastinoton varmuus ja rastilta lähdön suunnitelmallisuus,  suoritusten analysointi ja kilpailuihin valmistautuminen sekä suunnistustekniikan sopeuttaminen erilaisiin maastotyyppeihin.

Leirien johtajina toimii ammattivalmentajat ja mukana menossa on esikuvina nuorten ja aikuisten maajoukkuesuunnistajia.

Kevään ja kesän leirit järjestetään seuraavan aikataulun mukaan:
la 18.3. Helsinki, sprintti
pe 12. – su 14.5. Tampere, maasto
su 30.7. – su 6.8. Norja (Fredrikstad-Halden-Oslo), maasto

Alustavat SuHu-leirien kevään ja kesän 2017 suunnitelmat löytyvät täältä
Tarkemmat leiriohjelmat julkaistaan hyvissä ajoin ennen ilmoittautumisajan umpeutumista. Leirien alustavat hintatiedot sekä syksyn leiriaikataulu ilmoitetaan mahdollisimman pian. Tarkoituksena on järjestää syksystä alkaen SuHu-leirejä tai leiripäiviä  eripuolilla Suomea.