Suunnistus näkyvästi mukana GoExpo-messuilla

Suunnistusliitto on mukana viikonlopun GoExpo-messuilla isolla yhteisosastolla Lahti-Hollola Jukolan, PEFC:n sekä Dexalin kanssa. Myös Suunnistajan Kaupalla on oma osasto GoExpo-messuilla. Suunnistusliiton pääviesti messuilla on Rastilippu-palvelu, joka on valmiina käyttöönottoa varten.

Rastilippu-palvelu yksinkertaistaa ja yhdenmukaistaa käytäntöjä kuntorasteilla. Messukävijöille esitellään palvelua, jonka kautta kuntosuunnistaja löytää tapahtumat, voi ilmoittautua, maksaa osallistumisensa ja seurata tuloksia.

– Rastilippu-palveluun tulee kevään aikana laaja määrä seurojen kuntorastitapahtumia. Rastilipusta voi etsiä sopivan tapahtuman ja lähteä kokeilemaan suunnistusta, kertoo Rastilippu-palvelusta Suunnistusliitossa vastaava tapahtumapäällikkö Katri Lilja.

Rastilippu on käytössä myös messuviikonloppuna, sillä Rastilipun kautta voi ilmoittautua Messukilpailu-tapahtumaan. Siihen ilmoittautuneiden kesken arvotaan Kisakallion lahjoittamana vuoden kuntorastit voittajan haluamaan kuntorastisarjaan. Messukilpailu on ilmainen arvontatapahtuma, johon voi osallistua 11.3.2018 asti. Tapahtuma löytyy 11.3. päivämäärällä Rastilippu-palvelusta Helsinkiin sijoitettuna.

Suunnistamaankin Suunnistusliiton messuosastolla pääsee, sillä tarjolla on labyrinttisuunnistusrata. Sähäkän radan on suunnitellut Arttu Syrjäläinen, ja rata haastaa suunnistajat tekemään nopeita päätöksiä. Lisäksi osastolla pyörii suunnistusvideoita ja kävijät voivat osallistua reitinvalintakilpailuun, jossa pääpalkintona on Garminin älykello.

Kuntosuunnistussuoritusten määrä jatkoi viime vuonna nousuaan. Tapahtumia järjestettiin ensimmäistä kertaa yli 4000 ja jo kolmatta vuotta peräkkäin suoritusten määrä ylitti 400 000 rajan. Kaikkiaan vuonna 2017 tilastoitiin 415 000 kuntosuunnistussuoritusta.

– Messujen ilmapiiri innostaa kävijöitä liikkumaan sekä kokeilemaan eri lajeja. Suunnistus kiinnostaa nyt, ja kiinnostuneiden kannattaa lähteä rohkeasti kuntorasteille ja kysyä paikan päällä opastusta. Seuroilla on keväisin myös paljon suunnistuskursseja aikuisille ja nuorille tai kuntorastien yhteydessä on saatavilla opastusta, Lilja muistuttaa.

Suunnistusliiton osaston tunnus on 6k60. Se löytyy GoExpo-alueen keskiosasta.

Huom: Jos ostat kuntosuunnistajan vakuutuksen 1.3.2018 klo 12 mennessä, saat kaupan päälle GoExpo-lipun. Kuntosuunnistajan vakuutuksen voit ostaa Suunnistusliiton nettikaupasta.

Osallistu Messukilpailuun ilmoittautumalla Rastilippu-palvelussa. Osallistuaksesi sinun pitää tehdä profiili Rastilippu-palveluun ja ilmoittautua (ohjeet).