Kottonen IOF:n hallitukseen

Suomen kaksikon vahdinvaihto IOF:n hallituksessa: Mikko Salonen jättää varapuheenjohtajan tehtävät ja Hannu Kottonen aloittaa hallituksen jäsenenä. Kuva: Mika Ilomäki.

Suomen Hannu Kottonen on valittu Kansainvälisen suunnistusliiton (IOF) hallitukseen. Kottonen valittiin tehtävään IOF:n jäsenmaiden kongressissa Prahassa.

Viime vuosina IOF:n varapuheenjohtajana toiminut Mikko Salonen jättäytyi pois luottamustehtävästä. Hänen tilalleen varapuheenjohtajaksi valittiin Venäjän Tatjana Kalenderoglu. Hallitukseen valittiin Kottosen lisäksi Tsekin Dusan Vystavel ja Hong Kongin Dominic Yue.

Kottonen lähtee innoissaan uuteen luottamustehtävään.

– Lähden mielelläni ja motivoituneena viemään kansainvälistä suunnistusta eteenpäin. Minulle tärkeitä asioita ovat kisojen laatu ja ulkopuolinen rahoitus. IOF on mennyt viime vuosina toiminnallisesti hyvään suuntaan osaavien puheenjohtajan ja toiminnanjohtajan luotsaamana. Isot kiitokset Mikko Saloselle hyvästä työstä IOF:n eteen, Kottonen korosti.