Suunnistusseminaariin kokoontui innostuneita osallistujia

Reilu viikko sitten Lohjan Kisakalliossa järjestettyyn Suunnistusseminaariin kokoontui suuri joukko osallistujia eri puolilta Suomea edustaen yli kolmeakymmentä seuraa. Viikonloppuun oli koottu monipuolisia sisältöjä, jotka saivat osallistujilta positiivisen vastaanoton. Seminaarin materiaalit ovat nyt kaikkien nähtävillä. Haluamme kehittää Suunnistusseminaaria  vieläkin paremmaksi, joten toivomme palautetta osallistujilta ja myös koko suunnistusväeltä.

Materiaalit löytyvät Suunnistusseminaarin sivuilta ja palautetta seminaariviikonlopusta voi antaa palautelomakkeella. Kokemukset seminaarista olivat kokonaisuudessaan niin hyviä, että myös ensi vuodelle suunnitellaan jo  vastaavaa viikonloppua. Kehittämisideat ja sisältöehdotukset ovat tervetulleita!

Valmennus- ja urheilijaesimerkkiä Sveitsistä

Lauantain osuus käynnistettiin sveitsiläisillä huippuesimerkeillä, kun naisten maajoukkueen valmentaja Vroni König-Salmi kertoi valmennusjärjestelmästä, josta nousee jatkuvasti uusia suunnistajia maailman huipulle. Omaa harjoitteluaan ja sen kehittymistä nuoruusvuosista huipputasolle esitteli keskimatkan MM-mitalisti Florian Howald, suomalaisille tuttu mies Tampereen Pyrinnön väreistä.

Seuratoiminnan kehittämismahdollisuuksia

Seuratoiminta oli laajasti esillä viikonloppuna ja sitä tarkasteltiin monesta näkökulmasta. Kouvolan Suunnistajat esitteli kattavasti oman mallinsa palkatun valmentajan roolista seurassa. Tutkija Kati Lehtonen käsitteli erilaisia näkökulmia seuratoiminnan ammattimaistumisesta ja siihen liittyvistä mahdollisuuksista tai haasteista.

Illanvietossa palkittiin parhaita ja huomioitiin toimijoita

Lauantain illanvietossa nautittiin iloisesta yhdessäolosta ja palkittiin vuoden parhaita. Samalla muistettiin monia suunnistushenkilöitä ja -tekoja sekä julkistettiin ensimmäiset huippusuunnistuksen Tähtiseurat: Espoon Suunta, Helsingin Suunnistajat ja Tampereen Pyrintö.