Suunnistusliitto teki Pajulahden kanssa nelivuotisen yhteistyösopimuksen

Kuvassa vasemmalta: Rami Virlander, Petteri Kähäri, Juha Sorvisto, Mika Ilomäki ja Lasse Mikkelsson.

Suomen Suunnistusliitto ja Liikuntakeskus Pajulahti solmivat neljän vuoden yhteistyösopimuksen. Taustalla on pyrkimys kehittää suunnistajien harjoitteluolosuhteita mahdollisimman monipuoliseksi sekä laadukkaaksi, ja yhteistyö Pajulahden kanssa tukee tätä tavoitetta.

Pajulahden valmennuskeskus on jo pitkään profiloitunut kestävyyslajien kehittämiseen yhdessä Olympiakomitean, Kilpa- ja huippu-urheilun tutkimuskeskuksen sekä lajiliittojen kanssa.

– Normaalien harjoitusleirien lisäksi tarjoamme alppimajaleirejä ja erilaisia kestävyystestejä suunnistusfysiologimme Juha Sorviston vauhdittamana. Myös kestävyyden kehittäjämme Rami Virlander ja Nikke Vilmi ovat käytettävissä juoksuvauhdin lisäämiseksi. On todella hienoa, että nyt myös Suunnistusliitosta tulee todellinen pääyhteistyökumppani Pajulahdelle, toteaa tyytyväinen toimitusjohtaja Lasse Mikkelsson.

Myös suunnistusmaajoukkueen uusi päävalmentaja Fredric Portin on yhteistyöstä innoissaan.

– Painotan treenaamisessa erityisesti fyysistä puolta, ja Pajulahden ympäri vuoden käytettävissä oleva sisähalli vastaa hyvin tarpeisiimme. Pajulahden vahvuudet ovat keskeinen sijainti, testauspalvelut ja erityisosaaminen kestävyyskeskuksena. Kestävyysharjoittelun asiantuntijoilla Juha Sorvistolla ja Rami Virlanderilla on varmasti paljon annettavaa lajin harrastajille.

Suomen Suunnistusliiton sopimus koskee myös suunnistusseuroja.

– Olisi hienoa, että myös seurat järjestävät Pajulahdessa omia leirejään liiton maajoukkueleirien, koulutusten ja muiden tapahtumien lisäksi. Seurojen leiripaketit suunnitellaan liiton ja Pajulahden kanssa yhteistyössä, summaa yhteistyön Suunnistusliiton toimitusjohtaja Mika Ilomäki.

Tiedustelut:
Lasse Mikkelsson, Liikuntakeskus Pajulahden toimitusjohtaja