Suunnistusseminaari helmikuussa Pajulahdessa

Suunnistusseminaari 2020 kokoaa helmikuun alussa 8.-9.2. suunnistusväen Pajulahden urheiluopistolle Nastolaan. Nyt kannattaa varata päivämäärä kalenteriin ja tutustua mielenkiintoiseen ohjelmaan, joka on suunnattu niin seurajohdolle, valmentajille kuin ohjaajillekin. Ilmoittautuminen seminaariin aukeaa vuoden vaihteessa.

Viikonlopun teemoina ovat suunnistusseuran johtaminen ja markkinointi, suunnistajan fyysinen harjoittelu sekä uuden lajimuodon knock-out sprintin toteuttaminen. Ohjelmassa on runsaasti käytännön demoja, joissa myös seminaarin osallistujat pääsevät itse liikkumaan.

Kerää oma seurajengi kasaan ja viettäkää helmikuussa virikkeellinen viikonloppu Pajulahden urheiluopistolla!

Suunnistusseminaari 2020 ohjelma
Pajulahden urheiluopisto

Perjantai 7.2.

17.30-20.00 Suunta Huipulle -seuraohjelman kokoontumisrasti: seuran johtaminen ja resurssit, Laura Härkönen

Lauantai 8.2.

9.00 Avaus

9.15-11.00

a) Markkinointi, palvelumuotoilu ja tapahtumatuotanto suunnistusseuran talouden ja toiminnan tukena, Laura Härkönen, Seurakehittäjä, KesLi.

b) Sporttitetti – Nuorten osallisuuden edistäminen seuratoiminnassa TET-toiminnan keinoin, Heidi Wallin & Viivi Ylönen;
Ajatuksia ja ideoita Youth Orienteering Leaders Academy -leiriltä Tanskasta, Jenny Ray OK77 & Pauli Leinonen S-JKL.
11.00  Toiminnanjohtajana suunnistusseurassa, Anu Pikkarainen, HS & Kari-Pekka Seppänen, EsSu.

12.00 Lounas

13.30 Vauhtia ja liikehallintaa suunnistajan juoksuharjoitteluun, Pajulahti-halli, Rami Virlander & Juha Sorvisto, Pajulahden urheiluopiston valmennuskeskus.

15.00 Sprinttisuunnistusharjoittelu ja Knock-out sprintin järjestämisestä demo, Pajulahti-halli ja opiston sprinttikartta, Fredric Portin. Avoin osallistuminen aika-ajoon.

17.30 Nuoren urheilijan harjoittelu ja haasteet polulla kohti huippua, Akseli Ruohola & Olli Mattila, MS Parma.

18.30 Päivällinen

19.15 Vuoden parhaat 2019 palkitseminen ja kakkukahvit.

20.00 Sauna

Sunnuntai 9.2.

8.30 Suorituskykyisyys ja voimaharjoittelu suunnistuksessa, Nikke Vilmi, Valmennuksen kehittäjä Pajulahden urheiluopisto.

9.30 Suunnistusliiton ajankohtaiskatsaus, Mika Ilomäki, Suunnistusliiton toimitusjohtaja.

10.30 Harjoitusdemot, Pajulahti-halli

·        Lihashermojärjestelmä ja voimaharjoittelu, Nikke Vilmi