Nuorten 15-17-vuotiaiden Santasport O-camp 2021 Rovaniemellä peruuntuu

Napapiiri-Jukolan jälkeen Rovaniemellä järjestettäväksi suunniteltu 15-17-vuotiaiden Santasport O-camp 2021 on päätetty perua. Jukolaan kytkeytyneet leirijärjestelyt sekä epävarmuus kesäkuun tautitilanteesta mm. ryhmämajoitusten osalta vaikuttivat päätökseen.

– Jukolan siirtyminen elokuulle mutkisti jo tilannetta ja nyt kun tarkasteltiin kokonaisuutta ja mahdollisuuksia, päätettiin lopulta perua leiri.  Tämä on luonnollisesti erittäin valitettavaa, mutta synergiaedut, joita Jukolan myötä oli suunniteltu, mm. matkustus ja maastot, eivät nyt toteudu ja se vaikutti vahvasti ratkaisuun.
Lisäksi tällä hetkellä on vaikea ennustaa, onko kesäkuussa mahdollista toteuttaa isompia leirejä, joihin saavutaan eri puolelta Suomea ja ollaan jonkinlaisissa ryhmämajoituksissa ja -tiloissa. Nytkin osallistujamäärä olisi ollut noin 150 nuorta, selvittää nuorisopäällikkö Timo Saarinen peruutuspäätöksen taustoja.

Leiri jouduttiin nyt perumaan toistamiseen ja uusi leirimalli aiemman VOL-leirin tilalle jää yhä koeponnistamatta. Tarkoitus on kuitenkin jatkaa alkuperäisellä suunnitelmalla ja kesän aikana alkaa vuoden 2022 leirin suunnittelu.

– Tämän kesän osalta aloitetaan nyt pikaiset selvittelyt, olisiko 21.-23.6. mahdollista järjestää alueellisia pienempiä leirejä tai leiripäiviä, joissa olisi yhteisiä teemoja ja konsepteja. Lisäksi etäyhteyksillä esimerkiksi koko joukolle urheilijavierailuja tai valmennusluentoa. Korona vaikuttaa tähänkin työhön, mutta koitetaan olla ketteriä ja katsotaan, syntyykö jotain.

Lisätiedot: https://www.suunnistusliitto.fi/nuoriso/tapahtumat/vol-leirit/