Suunta Huipulle -seuraohjelma jatkuu

Neljä vuotta sitten alkaneessa Suunta Huipulle -seuraohjelmassa Suunnistusliitto on tukenut seuroja innostavien ja kehittävien valmennusympäristöjen rakentamisessa suunnistajalle hänen polullaan kohti huippua.

Mukana ohjelmassa on ollut mm. Espoon Suunta, Helsingin Suunnistajat, Tampereen Pyrintö ja Lahden Suunnistajat -37.  Arviointi ja kokemuksia SuHu-seuraohjelmasta 2017-2020 esitettiin Suunnistuswebinaarissa joulukuussa.

Suunta Huipulle -seuraohjelman v.2021 alkaen

Ohjelma saa nyt jatkoa seuralähtöisen valmennusyhteistyön ja avoimien kokoontumisrastien muodossa.

Huippu-urheilua ja seuratoimintaa kehitetään yhteistyössä muiden seurojen ja liiton kanssa erityisesti suunnistajan polun valintavaiheen suunnistajia ajatellen. Tavoitteena on, että valmennustoiminnan kehittyminen näkyy erityisesti huippusuunnistajan tai huipulle tähtäävän suunnistajan arkivalmennuksessa ja -ympäristössä.

Seuraohjelman toteutusmuodot

• Huippu-urheilutoiminnan kehittämisen seurassa: laatutekijät ohjaavat seuratoiminnan kehittämistä ja niitä käsitellään ”kokoontumisrasteilla”.
  • Kokoontumisrastit: säännöllinen vuoropuhelu seurojen kesken sekä liiton ja seurojen välillä.
  • Alueellinen Suunta Huipulle -valmennusyhteistyö: yhteisharjoitukset, leirit, testit. Liiton leirivalmentajatuki.

Suunta Huipulle seuraohjelma v.2021 alkaen kuvaus (pdf 31.5.2021)

Ensimmäinen kokoontumisrasti ja infotilaisuus pidetään Teams-yhteydellä 26. elokuuta.

Seuraohjelman ja yhteistyön malli v. 2021 eteenpäin on kehitetty yhdessä ohjelmassa mukana olleiden seurojen ja liiton työryhmien kanssa.