Seurafoorumissa esiteltiin Suomisport Seurapalvelua

Kevään viimeinen SSL:n Seurafoorumi kokosi mukavan joukon kuulijoita linjoille. Suomisport Seurapalvelun lisäksi kuultiin järjestäjän kokemuksia lähikilpailun toteuttamisesta sekä lasten tapahtumien kuulumisia. Toimitusjohtaja Mika Ilomäki kertoi, että hankittujen lisenssien osalta ollaan jo ylitetty viime vuoden kokonaismäärä. Suurinta kasvu on ollut alle 11-vuotiaiden kohdalla.  Kilpailujärjestelyjen toivottiin kesän aikana palautuvan normaaleiksi mm. palkintojen ja palveluiden osalta.

Lahden Suunnistajat -37 on ottanut käyttöön Suomisport Seurapalvelun ja Kristian Leppänen esitteli palvelun mahdollisuuksia sekä soveltuvuutta suunnistusseuran tarpeisiin. Olympiakomitean Carita Riutta kertoi Seurapalvelun kehityssuunnitelmista ja vastasi kysymyksiin. Seurojen osalta merkittävä tieto oli, että Suomisport Seurapalvelu soveltuu hyvin myös yleisseuran jaoston käyttöön.

Seurat voivat ottaa suoraan yhteyttä Carita Riuttaan (carita.riutta(a)olympiakomitea.fi) tai varata Suomisport-etäesittelyn Olympiakomitean nettisivujen kautta, jos kaipaavat lisätukea tai apuja Suomisportin käyttöön.

Lähikilpailun järjestämisen kokemuksia esitteli Jatkuva Liike Oy:n Petri Paukkunen kannustaen samalla seuroja toteuttamaan kevyiden järjestelyjen tapahtumia kansallisten ohella. Kevään Kompassi-tapahtumien kuulumisia kertoi nuorisopäällikkö Timo Saarinen, ja lopuksi painotettiin myös lasten ratojen suunnittelun tärkeyttä, samoin maastovalintoja.

Seurafoorumit jatkuvat syksyllä samalla mallilla ja  toiveita käsiteltävistä aiheista voi esittää nuorisopäällikkö Timo Saariselle.

Tilaisuuden materiaalit:

Suomisport Seurapalvelu suunnistusseurassa, Kristian Leppänen, Lahden Suunnistajat -37
Lähikilpailun järjestämisen kokemuksia, Petri Paukkunen, Jatkuva Liike Oy
Suunnistusliiton ajankohtaiset asiat, Mika Ilomäki