Maxim suunnistusmaajoukkueiden ravitsemuskumppaniksi

Suomen Suunnistusliitto aloittaa ravitsemusyhteistyön Maxim-brändin kanssa. Yhteistyö jatkuu vuoden 2022 loppuun saakka ja se sisältää suunnistusmaajoukkueiden Maxim-tuotteet, kuten urheilujuomajauheet sekä -poreet, energiageelit sekä -patukat kaikilla kauden 2022 maajoukkueleireillä ja arvokilpailuissa. Sopimus sisältää option jatkosta.

Suunnistusliiton huippu-urheilupäällikkö, Petteri Kähäri on erittäin tyytyväinen syntyneeseen sopimukseen ja alkavaan ravitsemusyhteistyöhön.

– Meillä on pitkällä tähtäimellä tavoitteena olla Kuopiossa kotikisoissa 2025 maailman paras suunnistusmaa. Jotta tässä onnistuttaisiin, on meidän pyrittävä päivittäin maksimoimaan jokaisen urheilijan harjoittelu, suoritus ja palautuminen. Matkaan maailman parhaaksi tarvitaan kaikilta joukkueen jäseniltä sitoutumista, mahdollisimman oikeanlaista harjoittelua, riittävästi lepoa sekä tarkkaa ravitsemuksen suunnittelua ja toteutusta. Alkava ravitsemusyhteistyö Maxim-tuotteiden osalta on erittäin tärkeä osa jokaisen joukkueen jäsenen ravitsemusta jo alkavalla kaudella, mutta myös pitkällä tähtäimellä aina kotikisoihin asti. Toivon yhteistyömme jatkuvan pitkään.

Maxim urheiluravinteista Suomessa vastaava tuotepäällikkö, Annette Göransson jakaa innostuksen nyt solmitusta yhteistyöstä Suomen suunnistusliiton kanssa.

– On todella hienoa päästä mukaan seuraamaan ja tukemaan sekä aikuisten että nuorten suunnistusmaajoukkueen matkaa maailman huipulle. Haluamme osaltamme tarjota yhteistyön avulla suoritusta tukevia urheiluravinteita, jotka sopivat erittäin hyvin suunnistuksen kaltaiseen raskaaseen ja pitkäkestoiseen harjoitteluun. Maxim-brändin juuret ovat vahvasti kestävyysurheilussa, sillä Maxim on ensimmäinen Euroopassa lanseerattu urheiluravinnesarja. Olemme ylpeitä ravitsemusasiantuntijoidemme ja tuotekehityksemme tekemästä tiiviistä ja perusteellisesta yhteistyöstä.  Maxim-tuotteille laatu sekä tieteellisesti todistettu hyöty tuotteissamme käytettyjen ainesosien ja urheilusuorituksen välillä on äärimmäisen tärkeää. Haluamme myös osaltamme tehdä yhteistyön avulla suunnistusta mahdollisena lajivalintana tutuksi urheilusta kiinnostuneelle kohderyhmälle. Odotamme innolla nyt alkavaa yhteistyötä!