Seuraa suunnistuksen EM-kilpailuja 3.-7.8.2022

Suunnistuksen EM-kilpailut käydään Viron Rakveressa 3.-7. elokuuta. Mitalit jaetaan maastomatkoilla (pitkä matka, keskimatka ja viesti). Kilpailut  ovat samalla osa suunnistuksen maailmancupia.

EM-kisoja on mahdollista seurata tv-lähetyksenä Elisa Viihde Viaplay -palvelun kautta torstaina, lauantaina ja sunnuntaina.

Lähtölistat, livetulokset, GPS-seurantaa ja kansainvälisen suunnistusliiton maksullinen tv-lähetys löytyy  IOF:n omasta palvelusta.

Keskiviikko 3.8. keskimatkan karsinta

Torstai 4.8. pitkä matka

Perjantai 5.8. välipäivä

Lauantai 6.8. keskimatkan finaali

Sunnuntai 7.8. viesti

Suomen EM-joukkue

Naiset: Ida Haapala Espoon Suunta (k,p) Anna Haataja SK Pohjantähti (p), Venla Harju Tampereen Pyrintö (k,p), Enni Jalava MS Parma (k,p), Veera Klemettinen Suunta Jyväskylä (k), Miia Niittynen Kalevan Rasti (k,p), Marika Teini Kalevan Rasti (k,p), Anu Tuomisto NTNUI (k,p), Karoliina Ukskoski Lahden Suunnistajat -37 (k,p), Ina Westerlund Paimion Rasti (k)

Miehet: Aaro Aho Valkeakosken Haka (k,p), Samu Heiska Turun Metsänkävijät (k), Aleksi Karppinen Navi (p), Miika Kirmula Kalevan Rasti (k,p), Elias Kuukka Tampereen Pyrintö (k,p), Aleksi Niemi Tampereen Pyrintö (k,p), Olli Ojanaho Helsingin Suunnistajat (k,p), Eetu Savolainen Ikaalisten Nouseva-Voima (k,p), Topi Syrjäläinen Helsingin Suunnistajat (k,p), Joni Hirvikallio Koovee (k,p).

Alun perin joukkueeseen valittu Aleksi Niemi jättää kilpailut terveyssyistä väliin. Hänet korvaa varamies Joni Hirvikallio.

EOC2022