Avoin pyöräsuunnistuksen Suunta Huipulle -leiri Varalassa 4.–6.11.2022

Valtakunnallista Suunta Huipulle -leiritystä tarjotaan tavoitteellisesti valmentautuville urheilijoille suunnistuksen eri lajeissa. Leirit sisältävät taitoharjoituksia, fyysistä harjoittelua sekä luentoja lajivalmentajien johdolla.

Pyöräsuunnistuksen valtakunnallinen Suunta Huipulle -pilottileiri järjestetään Varalan Urheiluopistolla 4.–6.11.2022. Leiri on avoin 14–18-vuotiaille (s. 2004–2008) tavoitteellisesti harjoitteleville ja kilpaileville nuorille. Leirin tavoitteena on saada oppia ja innostusta pyöräsuunnistuksen ja kestävyysurheilun harjoitteluun sekä tutustua muihin oman lajin nuoriin urheilijoihin. Leirin vastuuvalmentajana toimii Timo Mustikkamaa.

Olosuhteet
Leirin aikana tehdään useita pyöräsuunnistusharjoituksia sekä muita harjoituksia oheisen ohjelman mukaisesti. Mikäli sääolosuhteet muuttuvat merkittävästi, ohjelmaa sovelletaan tarpeen ja mahdollisuuksien mukaan.

Majoitus
Varalan Urheiluopistolla 2 hengen huoneissa. Luennot opiston luentosaleissa, ja pyörille on leirin ajaksi varattu lukittu varastotila.

Maksu
Leirin hinta perjantain päivällisestä sunnuntain lounaaseen on 180 € per osallistuja sisältäen leiriohjelman mukaiset harjoitukset, valmennuksen ja majoituksen (myös iltapalat).

Ilmoittautuminen
Ilmoittautuminen ja maksu suoritetaan Suomisportissa 19.10. mennessä. Leiri toteutuu, mikäli osanottajia on vähintään 14. Sairastumistapauksessa osallistujalla on oikeus peruuttaa osallistuminen ennen leirin alkua lääkärintodistuksella.

Ilmoittaudu tästä

Varustus
Tarvitset mukaan keliin ja olosuhteisiin sopivat pyöräsuunnistusvarusteet sekä sisäliikuntavarusteet.

Alustava ohjelma
Leiri alkaa perjantaina Varalan Urheiluopistolla, kokoontuminen klo 16.00, jotta siirtymä harjoitukseen ei kuluta harjoitusaikaa.

Perjantai 4.11.
17:00 Pyöräsuunnistusharjoitus, keskimatka
18:30 Päivällinen
19:30 Leirin avaus ja harjoitusanalyysi
20:00 Lihashuolto ja iltapala

Lauantai 5.11.
8:00 Aamupala
9:30 Pyöräsuunnistusharjoitus, sprintti
12:00 Lounas
13:30 Luento: Suunta Huipulle, Henna Saarinen
15:00 Pyöräsuunnistusharjoitus: pitkä matka
17:30 Päivällinen
19:00 Lihashuolto ja harjoitusanalyysi
20:00 Iltapala

Sunnuntai 6.11.
8:15 Aamupala
9:30 Pyöräsuunnistusharjoitus: viesti
12:00 Lounas ja huoneiden luovutus
13:00 Luento: pyöräsuunnistajan harjoittelu
14:00 Leirin päätös

Tarkennettu ohjelma lähetetään ilmoittautuneille viimeistään viikkoa ennen leiriä. Tervetuloa mukaan huippuleirille!

Tiedustelut:

Valmentaja Timo Mustikkamaa, mustikkamaatimo(a)gmail.com, p. 040 127 2733

Suunnistusliiton huippu-urheilupäällikkö
Petteri Kähäri, petteri.kahari(a)suunnistusliitto.fi, puh. 050 564 2493.