Hiihtosuunnistuksen nuorisosopimuksen muutoskokeilu kaudelle 2023-2024

Liittohallitus on kokouksessaan 2.10.2023 päättänyt kokeilusta kaudelle 2023-2024 hiihtosuunnistuksen ja pyöräsuunnistuksen nuorisopimukseen liittyen. Tulevalla kaudella seurojen lisenssimäärät lasketaan edellisen kauden loppurankilta.

Hiihto- ja pyöräsuunnistuksen nuorisosopimuksen lisenssimäärät seuroittain lasketaan ko. lajin edellisen kauden loppurankin perusteella (1.1.2004 tai myöhemmin syntyneet 15-20-vuotiaat lisenssin hankkineet suunnistajat), ja nuorisopimuksen voivat tehdä keskenään seurat, joiden kaikkien lisenssimäärä on enintään 10 kpl.

Lisäksi päätettiin, että lajisäännöstä 19.24 poiketen hiihtosuunnistuksen SM-viestikilpailussa H 17 ja H 20 -sarjoissa joukkueissa voi yli puolet, mutta ei kuitenkaan koko joukkue, olla naisia.
Hiihto- ja pyöräsuunnistuksen SM-viesteihin ollaan myös lisäämässä sarjat H ja D 15, ja liiton tapahtumaryhmä käsittelee asian seuraavassa kokouksessaan marraskuun lopussa. Hiihtosuunnistuksen SM-ohje julkaistaan joulukuun alkupuolella.

Nuorisosopimus