Urheilijoiden edustajaksi IOF:n toimielimiin?

Kansainvälisellä Suunnistusliitto IOF:llä on haku avoinna urheilijoiden neuvoa-antaviin ryhmiin (Athletes Advisory Group). Kaikille neljälle lajille (suunnistus, hiihtosuunnistus, pyöräsuunnistus, tarkkuussuunnistus) muodostetaan urheilijoista koostuvat omat ryhmät. Lisäksi näiden ryhmien edustajista muodostetaan IOF:n yksi yhteinen urheiljakomissio (the Athletes Comission). Lisätietoja: Urheilijoiden edustus IOF:ssä.

Kriteerinä on, että urheilija on osallistunut lajinsa MM-kilpailuihin tai maailmancupiin viimeisen kolmen vuoden aikana. Eli kyseessä voi olla urheilu-uran jo lopettanut urheilija tai uraansa edelleen jatkava urheilija.

Jos olet kiinnostunut hakeutumaan ehdolle lajisi urheilijoiden neuvoa antavaan ryhmään, niin lähetä hakemuksesi viimeistään 30.1.2024 sähköpostitse mika.ilomaki@suunnistusliitto.fi. Täytä hakemuksesi tätä pohjaa hyödyntäen hakulomake. Liitä sähköpostiin myös kuvasi, sekä halutessasi cv. Suunnistusliitto lähettää hakemukset edelleen IOF:lle.

Valinta ryhmiin tehdään maaliskuussa 2024. IOF järjestää digitaalisen äänestyksen, johon saavat ottaa osaa kaikki kunkin lajin urheilijat, jotka ovat viimeisen kolmen vuoden aikana osallistuneet lajinsa MM-kisoihin tai maailmancupiin.

Lisätietoja aiheesta antaa toimitusjohtaja Mika Ilomäki, p. 045-773 103 10, mika.ilomaki@suunnistusliitto.fi