Viestimedia Oy ja Suomen Suunnistusliitto solmivat jatkosopimuksen yhteistyöstä

Helsinki, 20.02.2024 – Suomen Suunnistusliitto ja Viestimedia Oy ilmoittavat ilolla uudesta yhteistyösopimuksestaan, joka on jatkoa edeltävälle kaksivuotissopimukselle. Uusi sopimus on voimassa kaudet 2024 sekä 2025 ja se sisältää option jatkosta.

Jatkosopimuksen myötä jo pitkäaikaiseksi muodostuva yhteistyö nostaa esille metsä- ja tapahtumayhteistyön merkityksen, tuoden yhteen Viestimedian vahvat mediat kuten Maaseudun Tulevaisuuden ja Suomen Suunnistusliiton laajan suunnistusyhteisön. Osapuolet tulevat yhdessä nostamaan esiin metsien mahdollisuuksia ja kestävää kehitystä sekä niiden tärkeää roolia suomalaisessa yhteiskunnassa. Yhteistyö tulee myös vahvistamaan osapuolien yhteistä näkyvyyttä tapahtuma- ja mediamaailmassa.

Yhteistyö huipentuu useisiin merkittäviin suunnistustapahtumiin, kuten Metsäareenan kestävän kehityksen vaikuttajaseminaariin, MM-kotikisoihin 2025 Kuopiossa, Jukolan viestiin, suunnistuksen Viestiliigaan sekä suunnistuksen SM-kilpailuihin. Yhteistyön päämääriä on yhdistää suomalainen metsä ja suunnistus, korostaen samalla kestävän kehityksen periaatteita.

Molemmat osapuolet sitoutuvat myös vahvistamaan viestinnällistä yhteistyötä, nähdessään metsän yhdistävänä tekijänä ja yhteisenä areenana. Yhteistyö sisältää myös maajoukkueen mainonta- ja viestintäyhteistyötä, joka nostaa niin Maaseudun Tulevaisuuden metsätietouden kuin myös suunnistuksen esiin laajemmassa mittakaavassa.

Suomen Suunnistusliiton toimitusjohtaja Mika Ilomäki kommentoi yhteistyötä: ”Tämä yhteistyösopimus avaa uusia mahdollisuuksia suunnistuksen näkyvyyden lisäämisessä. Yhdistämällä voimamme uudeksi kaksivuotiskaudeksi Viestimedian kanssa, saamme mahdollisuuden luoda unohtumattomia kokemuksia suunnistusyhteisölle ja laajemmalle yleisölle.”

Viestimedian myynti- ja asiakaskokemusjohtaja Micaela Kopponen uskoo, että Viestimedian ja Suunnistusliiton yhteistyöstä tulee olemaan iloa molemmille osapuolille: ”Näimme mielenkiintoiset mahdollisuudet erityisesti yhteiseen toimintaan maakunnissa ja maaseudulla, jonka puolestapuhujana Maaseudun Tulevaisuudella on jo yli sata vuotinen historia.”

Lisätietoja:

Suomen Suunnistusliitto ry

• suunnistusliitto.fi
  • Myynti- ja markkinointipäällikkö, marko.kantaneva@suunnistusliitto.fi

Viestimedia Oy/ Maaseudun Tulevaisuus

• viestimedia.fi & MT.FI
  • Micaela Kopponen
  • myynti- ja asiakaskokemusjohtaja, micaela.kopponen@viestimedia.fi
  • 020 413 2021

Viestimedia Oy on Suomen johtava maaseutuun ja pientaloasumiseen liittyvien sisältöjen tuottaja. Julkaisemme sanoma- ja aikakauslehtiä Maaseudun Tulevaisuus, MT Metsä, Koneviesti ja Aarre. Painettujen sanoma- ja aikakauslehtiemme lisäksi tarjoamme ainutlaatuista sisältöä monipuolisesti myös digitaalisena.

Suomen Suunnistusliitto on valtakunnallinen liikuntajärjestö, joka edistää suunnistuksen harrastamista ja kehittää suunnistuksen kilpailutoimintaa Suomessa.