Opiskelijoiden MM-suunnistukset Bulgariassa elokuussa

Opiskelijoiden MM-suunnistukset järjestetään Bulgarian Banskossa elokuun alussa. Urheilijoiden, jotka ovat kiinnostuneita OMM-edustustehtävistä, tulee ilmoittautua sähköpostitse päävalmentajalle (thierry.gueorgiou@suunnistusliitto.fi) 31.5. mennessä. Joukkue valitaan niistä urheilijoista, jotka ovat ilmoittaneet kiinnostuksestaan. Mikäli urheilija tulee valituksi 15.-20.8. pidettäviin EM-kilpailuihin, häntä ei valita Opiskelijoiden MM-joukkueeseen.

Ks. myös Suunnistuksen valintaohjeet 2024

1.–5.8. Opiskelijoiden MM-kilpailut, Bulgaria

Joukkue valitaan 8.7. Joukkueen koko enintään 6+6 urheilijaa. Keskimatkalla ja sprintissä kiintiö 4 naista ja 4 miestä, viestissä 2 naisten ja 2 miesten joukkuetta. Sprinttiviestissä 1 joukkue, jossa 2 naista ja 2 miestä. Olympiakomitea/HUY ei tue osallistumista taloudellisesti; omavastuu 100 % (päivitetty 23.5.2024).

Urheilijoiden, jotka ovat kiinnostuneita osallistumaan opiskelijoiden MM-kilpailuihin, tulee ilmoittautua sähköpostitse päävalmentajalle (thierry.gueorgiou@suunnistusliitto.fi) 31.5. mennessä.

Jokaisen joukkueen jäsenen / joukkueeseen ehdolla olevan henkilön tulee toimittaa seuraavat dokumentit Olympiakomiteaan 15.6. mennessä :

1. Huolellisesti täytetty henkilötietolomake (liite).
  2. Valokuva (ei mustavalkoinen).
    Kasvokuva (passikuva tai vastaava). Vaatimukset kuvalle: Suoraan edestä vaaleaa taustaa vasten otettu ja mahdollisimman korkealaatuinen (voi olla myös kännykkäkameralla otettu, jos laatu riittää), neutraali ilme, ei päähinettä. Tiedostomuoto jpg/jpeg, kuvan koko vähintään 40 kb.
  3. Kopio passin henkilötietoaukeamasta.
  4. Englanninkielinen opiskelutodistus (liite; HUOM! Koskee vain urheilijoita).
    Urheilijoiden tulee toimittaa korkeakoulun edustajan käsin allekirjoittama ja leimalla varustettu englanninkielinen opiskelutodistus Olympiakomiteaan. Tarkoitukseen voi käyttää liitteenä olevaa esitäytettyä FISU:n lomaketta (Eligibility form), mutta korkeakoulun oma todistus kelpaa myös.

Ilmoittautumista varten tarvittavat dokumentit tulee lähettää sähköpostitse osoitteeseen jukka.tirri@olympiakomitea.fi. Opiskelutodistuksen voi lähettää skannattuna, hyvälaatuisena värikopiona ja passin henkilötietoaukeaman skannattuna tai kuvana. Tarvittaessa voit lähettää liitteet myös postitse osoitteeseen: Suomen Olympiakomitea, Jukka Tirri, Valimotie 10, 00380 Helsinki.

Osallistumisoikeus:

• 18–25-vuotiaat korkea-asteella opiskelevat urheilijat (s. 1.1.1999–31.12.2006)
  • opiskeluoikeus yliopistossa tai ammattikorkeakoulussa (myös avoin yo tai amk käy, jos kyse on opintokokonaisuudesta eikä yksittäisestä kurssista)
  • 1.1.2023 tai sen jälkeen em. oppilaitoksista valmistuneet

Valintaperusteet:

• aiemmat kansainväliset tulokset
  • tulokset näyttökilpailuissa 11.5., 30.6., 2.7. ja 4.7.
  • valintaryhmän näkemys