Nuorten seuravalmennus suunnistusseurassa (taso 1)

Päivitetty 13.2.2016

< Valmennusjärjestelmäkuvauksen pääsivu

Suunnistusliiton aiempi toteutusmalli tason 1 valmentajakoulutuksesta ja tason 2 ohjaajakoulutus on integroitu vuosien 2013 ja 2014 kehitystyön aikana yhdeksi kokonaisuudeksi. Sisällöt tukevat jatkossa aiempaa paremmin lasten ja nuorten seuravalmennuksen suunnittelua, organisointia ja toteutusta. Koulutus koostuu kahden viikonlopun lähijaksoista sekä tehtävistä. Ennakkotehtävät näkyvät ilmoittautumislomakkeella. Koulutetut valmentajat tuovat lisää laatua ja innostusta nuorten seuravalmennukseen. Seurat tai alueet voivat tilata koulutuksen Suunnistusliitosta. Tilaaja järjestää koulutukselle tilat ja muut sovittavat olosuhteet. Seuran tilaama koulutus on pääsääntöisesti avoin myös muiden seurojen osallistujille.

Koulutuksen kohderyhmä on seuran 11–17-vuotiaiden ryhmien valmentajat. Koulutus antaa seuravalmentajalle eväitä kehittää nuorille suunnattujen harjoitusten määrää ja laatua seurassa. Koulutuksesta saa johtolankoja ja työkaluja vetovoimaisen harjoitustoiminnan toteutukseen. Koulutuksen käynyt valmentaja saa valmiudet vetää nuorten seuraharjoituksia ryhmille ja hän ymmärtää pääpiirteet yksittäisten harjoitusten asemasta harjoitusvuoden kokonaisuudessa. Koulutuksen innostava ilmapiiri tuo virtaa seuravalmennuksen kehittämiseen. Koulutuksessa saa myös valmiuksia henkilökohtaisen valmentamisen alkeisiin.

< Valmennusjärjestelmäkuvauksen pääsivu

Linkit: