Suunnistusliitto aloittaa yhteistoimintaneuvottelut

Suomen Suunnistusliitto on hallituksen päätöksellä päättänyt käynnistää yhteistoimintaneuvottelut, joilla tavoitellaan enintään 100 000 euron vuotuisia nettosäästöjä. Säästöt voivat sisältää sekä toiminta- että henkilöstömenojen karsimista.

Säästöt pyritään kohdistamaan siten, että Suunnistusliiton toiminnan kannalta keskeisimmät tehtävät eivät vaarannu. Neuvottelujen perusteena ovat ensisijaisesti Suunnistusliiton taloudellinen tilanne ja talouden kehittymisen näkymät tulevaisuudessa. Taustalla vaikuttaa suunnistuksen murros, jossa suunnistus on harrastuksena entistä suositumpaa, mutta kilpailijamäärät vähentyvät kuntosuunnistuksen kasvaessa. YT-menettelyissä huomioidaan myös suunnistuksen uusi strategia ”Suomi suunnistaa”.  Neuvottelut kestävät tammikuun 2016 loppuun.

Mika Ilomäki
toimitusjohtaja