Nuorten Jukola Tampereelle

Tampereen Pyrintö on saanut järjestettäväkseen Nuorten Jukolan 2010. Tapahtuman kilpailukeskus sijaitsee Kaupin urheilupuistossa.

Nuorten Jukola on Suomen suurin nuorten suunnistustapahtuma, joka esikuvansa Jukolan viestin tavoin suunnistetaan 7-henkisin joukkuein. Nuorten Jukolassa samassa joukkueessa suunnistavat sekä tytöt että pojat, ja osallistujat ovat iältään 11-18-vuotiaita.

Järjestäjäehdokkaita oli yhdeksän. Jokainen hakija tarjosi erittäin hyviä perusolosuhteita.

– Järjestämisoikeuksia hakeneilla seuroilla oli lasten ja nuorten tapahtumalle hyvin soveltuvat maastot ja kilpailukeskukset, toteaa Suunnistusliiton nuorisopäällikkö Anneli Miettinen.

Valinnassa painottui Tampereen Pyrinnön hyväksi seuran pitkäjänteinen nuorisotyö. Tampereen valintaa järjestäjäpaikkakunnaksi auttoi myös keskeinen sijainti, jolla tavoitellaan mahdollisimman suurta osanottajajoukkoa.

Vuonna 2008 Nuorten Jukolan isäntänä on Espoon Suunta. Vuonna 2009 suunnistetaan Vaasassa, jossa järjestelyistä vastaa Vaasan Suunnistajat.

Vuosien 2011 ja 2012 järjestäjähaku julkaistaan alkuvuoden 2008 aikana Suunnistusliiton nettisivuilla ja Suunnistaja-lehdessä.