Kirre Palmi Suunnistusliiton puheenjohtajaksi

Hämeenkyröläinen Kirre Palmi valittiin Suomen Suunnistusliiton uudeksi puheenjohtajaksi kevätkokouksessa 30.3. Helsingissä.

Puheenjohtaja valittiin poikkeuksellisesti kesken kauden, sillä marraskuussa kaksivuotiskaudeksi valittu puheenjohtaja Heikki Kauppinen menehtyi tapaturmaisesti tammikuussa.

– Olen ollut monipuolisesti mukana suunnistustoiminnassa jo 70-luvulta lähtien. Puheenjohtajan tehtävä on haasteellinen, mutta otan sen mielelläni vastaan. Toivon, että valintani puheenjohtajaksi toimii kannustavana esimerkkinä myös muille siitä, että urheilujärjestöissä nainenkin voi olla johdossa, uusi puheenjohtaja Kirre Palmi sanoo.

Palmin tilalle hallituksen varapuheenjohtajaksi valittiin äänestyksellä Hannu Kottonen. Lisäksi hallituksen varapuheenjohtajana jatkaa edelleen Gia Alexandersson. Hallituksen uudeksi jäseneksi valittiin tuusulalainen Esa Tihilä.

Tilinpäätös hiukan ylijäämäinen

Suunnistusliiton liittovaltuusto hyväksyi kokouksessa myös vuoden 2007 toimintakertomuksen ja tilinpäätöksen, joka oli noin 4 t€ ylijäämäinen.

– Vuosi sujui budjetoidusti ja toimintasuunnitelman mukaan. Oma pääoma on hyvällä tasolla. Taloudellista pelivaraa tarvitaan, sillä isoja hankkeita ja investointeja on tulossa tulevina vuosina, Suunnistusliiton toimitusjohtaja Mikko Salonen toteaa.

Liittokokous hyväksyi kolmivuotissuunnitelman

Liittovaltuuston kokouksen jälkeen pidettiin kolmen vuoden välein järjestettävä liiton jäsenseurojen liittokokous. Liittokokous valitsi yksimielisesti Timo Peltolan jatkamaan liittovaltuuston puheenjohtajana seuraavaksi kolmivuotiskaudeksi 2008-2011. Lisäksi valittiin uusi liittovaltuusto.
Liittokokous käsitteli myös Suunnistusliiton toiminnan ja talouden kolmivuotissuunnitelman.