Pyöräsuunnistusmaajoukkue nuorentuu

Pyöräsuunnistusmaajoukkueen tuore valmentajakaksikko Esa Skyttä ja Mika Tervala on nimennyt A-maajoukkueeseen 11 urheilijaa. Maajoukkueen runko on nuorentunut viime vuodesta huomattavasti, sillä seitsemästä nimetystä miehestä peräti kolme on alle 23-vuotiasta: Mikko Kolehmainen Tuusulasta, Jussi Laurila Jalasjärveltä ja Samuli Saarela Kokkolasta. Naisten maajoukkueen runko on tutumpi, sillä kaikilla neljällä valitulla on jo vankka kokemus lajin arvokisoista.

A-maajoukkueen tähtäin on elokuun lopulla Puolan Ostrodassa pidettävät MM-kisat sekä syyskuun lopulla Liettuan Nidassa järjestettävät EM-kisat.

Suunnistusliitto nimesi ensimmäistä kertaa pyöräsuunnistukseen myös nuorten MM-valmennusryhmän, jota valmentaa jo kymmenen MM-mitalia urallaan kahminut Mika Tervala. Hänellä on valmennettavanaan neljän pojan ja viiden tytön ryhmä, joilla on tähtäimessään ensimmäiset pyöräsuunnistuksen nuorten MM-kisat elokuussa Puolassa.

A-maajoukkue
Miehet (7): Karstunen Juha Ylivieskan Kuula, Kolehmainen Mikko Tuusulan Voima-Veikot, Laurila Jussi Jalasjärven Jalas, Saarela Samuli Kokkolan Suunnistajat, Saarinen Juho Mäntsälän Urheilijat, Sarkkinen Timo Lahden Työväen-Hiihtäjät, Turkka Tuukka Kouvolan Rasti -72.
Naiset (4): Hara Marika KooVee, Lång Maija IF Sibbo-Vargarna, Stengård Ingrid IF Sibbo-Vargarna, Tommola Päivi Lahden Suunnistajat -37.
Valmentajat: Skyttä Esa (päävalmentaja), Tervala Mika

Nuorten MM-ryhmä
Pojat (4): Jutila Juuso Tampereen Pyrintö, Niemi Pekka Kankaanpään Suunnistajat, Pensas Mika Malax IF, Wik Toni IF Minken
Tytöt (5): Laurila Susanna Jalasjärven Jalas, Sundelin Susann IF Minken, Tallila Tiia Valkeakosken Haka, Vesanto Tarja Espoon Suunta, Yli-Peltola Kaisu Jalasjärven Jalas