Yle televisioi EM-suunnistuksen

Suunnistuksen EM-kisat alkavat sunnuntaina Sveitsin Ticinossa sprintillä. EM-kisoja voi ensimmäistä kertaa seurata Suomessa  myös tv-ruudusta, sillä Yle näyttää EM-tapahtumat.

– Hienoa, että myös EM-kisat saadaan tv-katsojien nähtäväksi, iloitsee Suunnistusliiton toimitusjohtaja Mika Ilomäki.

Viime vuoden tapaan Yle näytää runsaasti suunnistusta, sillä maailmancup kuuluu kokonaisuudessaan Ylen ohjelmistoon. Käytännössä tämä merkitsee myös sitä, että tuttuun tapaan MM-tapahtumia voi seurata myös ruudun äärellä. Pitkään jatkunut epävarmuus MM-televisioinnista johtui useiden arvokisatapahtumien päällekkäisyydestä samalle viikolle.

Yle näyttää runsaasti myös kotimaan suunnistusta, vaikka Huippuliiga ei ole tänä vuonna kilpailuohjelmassa. Yle televisioi kevään ensimmäisen SM-kisan eli SM-keskimatkan Kouvolasta toukokuun lopulla. Syksyn SM-kisoista television äärellä voi seurata SM-sprinttiä Oulusta. Tuttuun tapaan Jukolan viesti kesäkuussa Hollolassa nähdään Ylen kanavilla.

EM-kisojen ohjelma ja televisiointi
Su 6.5. Sprintti, TV2 klo 19-21