Maailman suunnistuspäivää vietetään 23.-29.5.

Keskiviikosta lähtien vietetään eri puolillla maailmaa kansainvälistä Maailman suunnistuspäivää eli World Orienteering Dayta. Kansainvälinen suunnistusliitto (IOF) lanseerasi maailmanlaajuisen tapahtuman kaksi vuotta sitten ja se on kerännyt aiempina vuosina yli 250 000 suoritusta.

Kansainvälistä suunnistuksen teemapäivää vietetään viikon ajan eli ensi viikon tiistaihin asti.

Kansainvälinen suunnistusliitto tavoittelee teemapäivällä lajin näkyvyyden ja tavoitettavuuden parantamista erityisesti nuorison suuntaan, joten monin paikoin teemapäiviä vietetään kouluissa.

Suomessa suunnistetaan World Orienteering Dayn aikavälillä 23.-29.5. niin kuntorastien, kilpailujen kuin harjoitustenkin merkeissä. Mukana olevat tapahtumat näkyvät WOD-sivuston maailmankartalla, jonne tapahtumia osallistujamäärineen voi lisätä edelleen.