Kompassi-tapahtumien ohjeistus julkaistu – infotilaisuus alueille ja seuroille 9.2.

Nuori Suunta -uudistukseen liittyvien alle 14-vuotiaiden Kompassi-tapahtumien ohjeistus ja esite on julkaistu. Alueiden ja seurojen nuorisovastaaville järjestetään infotilaisuus Teams-yhteydellä tiistaina 9.2.2021 klo 17.30-19.

Ilmoittaudu infotilaisuuteen Suomisportissa 8.2.2021 mennessä. Ilmoittautuneet saavat Teams-linkin Suomisportista sähköpostitse tapahtumapäivän aamuna.

Kompassi-tapahtumien ohjeistus ja esite

Tapahtumat tähtäimessä -uudistuksen lähtökohtana on ollut suunnistuksen strategiassakin 2021–2025 mainitut tarpeet innostaa yhä useampia kilpailemaan, monipuolistaa suunnistuksen tapahtumatoimintaa sekä tuottaa aktiivisesti matalan kynnyksen kilpailuja lähellä, perheiden helposti saavutettavissa. Näihin tavoitteisiin pyritään uusilla Kompassi-tapahtumilla toteuttaen samalla yhtenäistä kilpailusarjaa alueiden nuorille suunnistajille.

Kompassi-tapahtumat sisältävät alueellisesti yhtenäiset cup- ja viestitapahtumat sekä alueleirimallin. Vuosittainen huipennus on valtakunnallinen tapahtuma, joka järjestetään Tapahtumat tähtäimessä -superviikonloppuna Nuorten Jukolan sekä INOV-8-liigan finaalin yhteydessä. Tänä vuonna tämä nuorten superviikonloppu järjestetään Valkeakoskella 21.-22.8.2021