Suunnistusvalmentajatutkinto, SVT (taso 3)

SVT-koulutus on suunnattu Suunta Huipulle -kurssin suorittaneille (taso 2) tai vastaavat tiedot ja taidot hallitseville nuorten/huippujen valmentajille. Koulutukseen osallistuvilta edellytetään lisäksi aktiivista toimimista valmennus-/ohjaustehtävissä.

SVT järjestetään joka toinen vuosi. Koulutuksen laajuus on 6 opintoviikkoa (240 tuntia), josta lähiopetusta 110 tuntia ja etäopiskelua 130 tuntia. Lähiopetus koostuu neljästä lähijaksosta. Joulukuussa 2014 käynnistyneen kurssin lähijaksoista kolme järjestetään Vierumäellä ja yksi Virossa Euromeetingin yhteydessä. Pääkouluttajana toimii Antti Örn.

SVT:n osaamistavoitteet 01/2010(pdf)

Suunnistusliiton koulutustarjonta

SVT 2015 lähijaksot:

• 1. lähijakso: Vierumäki 12.–14.12.2014
  • 2. lähijakso: Vierumäki, maaliskuu 2015
  • 3. lähijakso: Vierumäki, kevät–kesä 2015
  • 4. lähijakso: Euromeeting, Viro, Otepää, n. 25.–28.9.

Kurssille osallistuu 16 valmentajaa.

Toisen ja kolmannen lähijakson ajankohdat sovitaan yhdessä kurssilaisten kanssa ensimmäisen lähijakson yhteydessä. Niin ikään Viron lähijakson osalta voidaan yhteisesti sopia tarkemmista päivämääristä. Euromeetingin kilpailupäivät ovat 25.–27.9., minkä jälkeen Otepään seudulla järjestetään MM-leiri.

Kotimaan lähijaksojen hinta on noin 1 000 € sisältäen:
* majoituksen täysihoidolla (opistotaso, 2 hh)
* koulutuskulut, mm. asiantuntijaluennoitsijoiden kulut
* Foppa-oppimisalustan käyttö 1 vuoden ajan 50 €

Viron lähijakson kokonaiskustannukset riippuvat mm. majoitusvuorokausien määrästä. Kurssilaisten majoitukset hoidetaan keskitetysti liiton kautta. Matkajärjestelyjen (lauttaliput, autot) suhteen voidaan toimia joko keskitetysti tai itsenäisesti.

Suunnistusseuran huipputreenit -paketin hinta kurssilaisille on 50 € (vapaaehtoinen).

Kurssille otetaan enintään 30 valmentajaa ja se järjestetään, mikäli ilmoittautuneita on vähintään 15. Kurssin toteutumisesta/peruuntumisesta ilmoitetaan ilmoittautuneille 13.11.2014, kun ilmoittautumisaika on umpeutunut.

Tiedustelut:
Antti Örn, antti.orn(a)suunnistusliitto.fi, p. 044 515 5505