Rastiralli kohti MM-kotikisoja 2025 käyntiin Pohjanmaalta

Maanantaina 20. toukokuuta käynnistyy Suunnistusliiton ja MM 2025 -kilpailuiden kumppaneiden toteuttama Rastiralli kohti MM-kotikisoja 2025 kiertue. Rastiralli liikuttaa kesällä 2024 ja 2025 lapsia eri puolilla Suomea ja tarjoaa mahdollisuuden tutustua lasten ja nuorten suunnistukseen.

Rastirallissa kirmataan Emit-leimausradalla sekä selvitetään mysteerisuunnistusta. Rastiralli-pisteellä pääsee tutustumaan myös GPS-seurantaan ja Kompassi-tapahtumien kisailijoilla on mahdollisuus päästä mukaan live GPS-seurattaviksi. Rastiralli on maksuton ja sisältää osallistumispalkinnon.

Kiertueen tarkoituksena on innostaa lapsia liikkumaan, lisätä lasten ja nuorten suunnistuksen vetovoimaisuutta sekä nostattaa koti-MM-kisahuumaa.

Rastiralli-kiertueen kummiurheilijoina matkassa mukana ovat Suomen suunnistusmaajoukkueen arvokisamitalistit Venla Harju, Inka Nurminen, Olli Ojanaho ja Topi Syrjäläinen.

Suunnistuksen MM-kilpailut järjestetään heinäkuussa 2025 Kuopiossa ja Tahkolla. Rastiralli -kiertue innostaa lapsiperheitä mukaan MM2025-kisaviikolle kannustamaan suomalaisia huippusuunnistajia menestykseen!

Video: Huippu-urheilupäällikkö Petteri Kähäri ja maajoukkuevalmentajat Arttu Syrjäläinen, Thierry Gueorgiou sekä Jari Sipilä kannustavat Rastirallin hengessä kaikkia suomalaisia suunnistamaan yhdessä kohti MM-kotikisoja 2025!

Rastiralli-kiertue kesällä 2024

Rastiralli on auki klo 17.00–19.30.

Osallistuminen on maksutonta eikä vaadi ennakkoilmoittautumista.

Lisätiedot:

suunnistus.fi/kompassitapahtumat/