Juhani Sihvonen Kaukametsäläisten puheenjohtajaksi

Juhani Sihvonen Mikkelistä on valittu Jukolan viestin perustajayhteisö Kaukametsäläisten puheenjohtajaksi. Reimo Uljas luopui tehtävästä johdettuaan Jukolan isäntänä yhdistystä 16 vuotta. Sinä aikana Jukolan viesti on vakaalla kasvullaan vahvistanut asemaansa maailman suurimpana suunnistusviestinä. Hänen kaudellaan on otettu käyttöön onnistuneesti myös monia tekniikoita, jotka palvelevat niin kilpailijoita, paikalla olevaa yleisöä kuin televisiokatsojiakin. Muutenkin Jukola on kautta suunnistavan maailman tunnettu korkeasta laadustaan ja vetovoimaisuudestaan. Jukola kerää vuosittain noin 15000 osanottajaa maailman huipuista harrastesuunnistajiin. Uljas sanookin luovuttavansa hyvillä mielin ja ylpeänä erinomaisessa kunnossa olevan suunnistuksen lippulaivan seuraajalleen.

Sihvonen on 45-vuotias majuri. Hän on mm. ollut Jukolan pääratamestarina vuosina 1990 ja 2003 sekä kilpailun johtajana Mikkeli-Jukolassa 2009. Kaukametsäläisten jäseneksi hänet kutsuttiin 2004. Sihvonen on vasta viides puheenjohtaja Kaukametsälästen 63-vuotisessa historiassa.

Kaukametsäläiset kutsui kokouksessaan myös kuusi uutta jäsentä. He ovat Pertti Ahtiainen Joensuusta, Pentti Hämäläinen Kankaanpäästä, Arvo Paulin Karjaalta, Markku Seppä Haminasta, Jorma Sipilä Kotkasta ja Pertti Tapola Vantaalta.

Ensi vuonna Jukolan viesti järjestetään Vantaalla ja sitten seuraavat Jämsä (2013), Kuopio (2014) ja Paimio (2015). Kaksi viikkoa sitten valittiin kahden seuraavan vuoden järjestäjät. 2016 Jukola on Lappeenrannassa ja 2017 Joensuussa.